Zdrave navike za jači imunitet

Ako se na vreme pripremite i pravilnim izborom hrane ojačate svoj imunološki sistem, vrlo je verovatno da će vas neugodna zaraza zaobići.

Zdrave navike za jači imunitet

Saznajte kojih je 10 jednostavnih preporuka potrebno primeniti za snažniji imunitet.

  1. Uravnotežena ishrana bogata voćem, povrćem, žitaricama od celog zrna i siromašna prostim šećerima i zasićenim mastima. 
  2. Obogatite jelovnik namirnicama koje su bogate vitaminima C, E i A te mineralima cinkom, bakrom i selenom. 
  3. Adekvatan unos tečnosti je od posebnog značenja. Voda, čajevi, supa, sokovi i slični napitci sprečavaju dehidrataciju, pomažu u vlaženju sluznice nosa i grla te u oslobađanju sluzi koja može uzrokovati začepljenje disajnih puteva. Topli napitci ublažavaju simptome bolnog grla. 
    • Čajevi su odličan saveznik u borbi protiv gripe i prehlade. Uz dodatak meda i limunovog soka, njihov učinak u olakšavanju simptoma prehlade i gripe biće još bolji.
    • Med zbog svoje lepljive konzistencije pomaže u smanjenju iritacije sluznice grla.
    • Sok od limuna, osim što je izvor vitamina C, stimuliše rad žlezda slinovnica, potiče ih na lučenje sline koja vlaži usta i grlo te olakšava gutanje. Imajte na umu da vitamin C i med treba dodati u čaj tek kada se ohladi kako ne bi uništili vredne sastojke. 
  4. Izbjegavajte alkohol, kafu i napitke koji sadrže kofein jer mogu povećati gubitak tečnosti iz organizma. 
  5. Pazite na probavu. Zanemarivanje zdravlja probavnog sistema znači i zanemarivanje zdravlja imunološkog sistema. Probiotičke "dobre bakterije" u debelom crevu i ravnoteža crevne mikroflore odgovorni su za celokupno zdravlje. Stoga u svoju svakodnevnu prehranu uvrstite b. Aktiv LGG, čijim se svakodnevnim uzimanjem obogaćuje crevna flora i time jača otpornost organizma. Naime, LGG je najistraživanija probiotička bakterija sa više od 500 naučnih i kliničkih studija, koje dokazuju pozitivan učinak LGG-a na jačanje prirodnog imuniteta organizma. 
  6. Konzumirajte crni i beli luk jer sadrže prirodne materije koje, slično delovanju antibiotika, povoljno deluju na imunološki sistem. 
  7. Začini koji izazivaju suzenje očiju mogu imati isto djelovanje na nos, odnosno pokrenuti drenažu i tako osloboditi disajne puteve. Ukoliko zbog prehlade i/ili gripe niste izgubili apetit, uz obroke kao prilog konzumirajte ren ili senf, ili ih začinite biberom ili curryjem. 
  8. Ruke perite češće nego inače jer tako umanjujete mogućnost inficiranja sebe, ali i drugih. 
  9. Ne pušite i izbegavajte boravak u prostoriji u kojoj se puši. Dim cigareta još će više iziritirati i isušiti sluznicu nosa i grla te će pogoršati kašalj! 
  10. Opustite se! Hormoni stresa, koji se luče kao odgovor na stres, slabe imunološki sistem.

28.8.11.